نخستین رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین از دیروز «جمعه ششم دی‌ماه 1398 (۲۷ دسامبر)» در شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز به‌کار کرد؛ با توجه به افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس بین ایران با آمریکا و عربستان، برخی این رزمایش را پیامی به واشنگتن و ریاض محسوب می‌کنند اما سه کشور شرکت‌کننده در رزمایش «کمربند امنیتی دریایی» هدف از این رزمایش را گسترش همکاری دریایی عنوان کرده‌اند. مهم ترین نکات نخستین رزمایش سه جانبه ایران – روسیه و چین را می توان به شرح ذیل خلاصه کرد:

1- برگزاری رزمایش چهار روزه بین ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برای ایران یک دستاورد بسیار مهم است؛ چرا که یک سطح عالی از همکاری‌ها بین تهران با مسکو و پکن درحال اجرا است آن هم بدون آنکه ایران زیربلیت چین یا روسیه برود.

2- ایران براساس منافع ملی خود ترجیح می‌دهد با کشورهای مختلفی رزمایش برگزار کند که روسیه و چین دو کشور مهم در این زمینه به‌شمار می‌روند.

3- زمانی که کشورها با یکدیگر رزمایش برگزار می‌کنند نشان‌دهنده این واقعیت است که سطح همکاری های آن کشورها به بالاترین مرحله رسیده است . زیرا معمولا کشورها مناسبات‌شان را از همکاری‌های ی بعد اقتصادی و سپس فرهنگی آغاز می‌کنند. سپس وقتی روابط آنها در کلیه زمینه ها ارتقاء پیدا کرد به سمت همکاری های نظامی و امنیتی پیش می روند.

رزمایش ,روسیه ,کشورها ,می‌کنند ,همکاری ,دریای عمان ,رزمایش برگزار ,شمال اقیانوس ,ایران، روسیه ,رزمایش مشترک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود موسیقی وسوسهء قمـــار آموزش های همگانی پرسش مهر رئیس جمهور تازه های تکنولوژی خرید و فروش خودرو و موتور سیکلت صفاسیتی کلاب|برترین سایت تفریحی